Farsund Seilforening

HJEM TERMINLISTE JOLLE GRUPPE RESULTATER GALLERI HISTORIE LINK KONTAKT
DUGNAD MELGES

Melges 24 er en  international one-design båt, og har regelmessige Europa- og Verdensmesterskap. I løpet av de siste årene har klassen fått stor utbredelse og er blitt populær blant mange eliteseilere verden over. I dag finnes det over 800 Melges 24 rundt om i verden.

Båten er designet av Buddy Megles med utgangspunkt i hans design av vinnerbåten ved Americas Cup `92. Sammen med designteamet Reichel & Pugh ble båten utviket og første båt Zenda Express ble sjøsatt. For tiden produseres Melges 24 både i USA og i Europa på grunn av stor etterspørsel etter de superraske båtene.

Båten er ekstermt lett og har stor seilføring – noe som gjør den meget rask. Hastigheter over 30 knop er registrert.

Det finnes pr dags dato to Melges 24 i Farsund seilforening. Har du ønske om å prøveseile, ta kontakt med Kenneth Bruseland eller Pål atle Steffensen.

Melges 24'
Rake: